Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Min kompressor är ju inget fordon, men...

Startad av Hans-Orjan · 2008-11-03 · 3 svar

Hans-OrjanTrådstart
Jag ber om ursäkt om jag gör intrång i biltråden, men jag fann inget annat
ställe som passade bättre (mindre illa), och jag är ganska säker på att någon
användare här kan ge mig svaret.

Jag har fått överta en kompressor, en så'n där med elmotor och tank ni vet.
Fråga: Vad för sorts olja ska den smörjas med?

Återigen ursäkta mig. Webmaster må gärna flytta inlägget till rätt plats, om
det finns en sådan.

.
Meken
Kompressorolja finns på Biltema 39,90.-/liter.Vet ej vad det är för specell olja ..
polco
Min kompressor går på denna kompressorolja från biltema och byts en gång per år.Fungerar utmärkt än så länge.
slirfeldt
Samma här sedan minst 15 års användning av sådana kompressorer och i dom fall dessa varit oljesmorda,,, har dock för egen del slarvat en del med just oljebytena.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil