JjohanjensenTrådstart2002-04-21Hej!
Jag har missljud från min Yamaha SR 500 - 80. Endast när jag kör på treans växel hörs ett "tuggande" ljud, speciel vid lågt varvtal och som avtar med högre varvtal.
:q Vad kan det vara, justering eller slitet växeldrev???? Är det svårt att åtgärda?
KKrister Lindholm2002-04-22 · #Blir det tyst om du lägger foten på växelspaken lite lätt eller lyfter upp den lite utan att byta växel? Isf är det mest troligt en krokig växelförare.
Blir det tyst om du frikopplar?
Det låter inget när jag frikopplar och jag har ej provat att hålla med foten på växelspaken.
Det låter värst när man drar på från ett lågt varvtal.
På konstant fart så låter det endast lite.