ja iom det är själva kylaren
Mitsubishi Carisma problem
ooookej den är helt full så jag hinner nog vänta tills jag drar in till verkstan och fixar avgasröret också :P
Ja kylarlocket (på kylaren) skall man normalt inte behöva lossa/fylla på, utan detta görs i regel via expansionskärlet, alltså burken med MIN och MAX strecket.
okej, tack :) men måste ju ta reda på vilken glykol som passar till just min bil så får väll vänta lite till med det....
Den klart vanligaste glykolen är etylen baserad glykol och som du kan använda utan proble och tokigt nog finns det fortfaande ingen standard för dess färgsättning, så det kan man inte gå på alla gånger.
men kan jag använda biltemas vit/röda flaska, blanda med den jag har i bilen ? vet inte vilken jag har i bilen men den är iaf. röd och biltemas är blå...
röd och blå ska inte blandas
biltema har röd i sitt sortimnet
biltema har röd i sitt sortimnet
Precis man bör iaf ha måttot att inte blanda glykoler med olika färg som sagt,,,
haha aa men är man jag så... men dom har ju bara två olika sorter ? är det longlife jag ska blanda med då eller ? hehe känner att jag börjar bli lite jobbig nu,, kanske ska ta det på verkstan :P
Ingen fara,, nej deras longlife glykol bör som dom med säger inte blandas med "vanliga" glykoler, utan satsa i så fall på deras normala dito.
Så tjöta på du bara! :-)
Så tjöta på du bara! :-)
är det den du menar ? https://www.biltema.se/products/productimage.asp?iItemId=82904
den är ju blå och skulle inte blandas med röd ?
Okey utan att röra till detta mera så stämmer det faktiskt att deras "vanliga" är blå, kör själv bara med deras longlife glykol som ju är röd/rosa,,,
det bästa är nog att jag kollar med mekonomen om dom har någon vanlig röd glykol