Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Mitsubishi Carisma problem

Startad av mynameisEmil · 2009-08-10 · 51 svar

slirfeldt
Blir nog enklast och bäst så i ditt fall,,, :-)
sebbe
men tack för alla hjälp iaf. :) fixade låset igår efter stölden ... så nu har jag MYCKET o göra... :P
slirfeldt
Ja du har ju lite att göra med att pyssla om din bil,,, .-)
sebbe
saker jag ska fixa på carisman :)

1.) Fixa ljus vid fotutrymmena fram när man öppnar dörren.
2.) Fylla på med Glykol.
3.) Sätta i en baslåda och bättre högtalare bak + slutsteg.
4.) Byta främre rör.
5.) Byta fläktrem, kan jag göra det själv kanske ?
6.) Få ut skitlukten efter att tjuvarna som snodde bilen knarkat i den också...:@
7.) Besikta bilen
8.) Fylla på med spolarvätska hehe kanske inte är så svårt men sätter dit den ändå :P

så det är en del o göra :P
sebbe
ojj glömde en sak, fixa vevhusventilations-röret också :P
slirfeldt
Ja det va med en nätt liten "att göra lista" att beta av och med en sak i taget så ska väl det med gå för sig,, och kanske med en del hjälp här ifrån,,, det främre röret (4) gäller detta bromsrör, eller?

Drivremmen (fläktremmen) går att fixa själv även om det kan vara lite trångt och bökigt, men går oftast bra och med vanliga standardverktyg som lite ringnycklar av passande storlek och gärna med ett papper och penna för dokumentation så remmen kommer rätt väg (detta brukar faktiskt även jag använda mig av, speciellt då det rör sig om många löphjul osv).
sebbe
okej,, men det ska jag nog kunna fixa själv... nej, det är den främre delen av avgasröret, men det är nog inga problem bara att skruva på tror jag :P

https://www.autobas.net/index.php?PageName=exhaust_parts (07798w)