Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Motorn stänger av sig efter 4 minuter!

Startad av Hans-Orjan · 2010-07-14 · 1 svar

Hans-OrjanTrådstart
VW Passat Kombi 1.8 -98

Vår nyinköpta Passat är en dröm :-) Jämt och fint går den, och fungerade AC är en välsignelse dessa dagar.
Får jag bara tid att koppla om den felinstallerade stereon så blir det ännu roligare.

MEN! Vi har märkt att om den får stå på tomgång så stänger den av sig själv efter 4 minuter!? Är det som det
ska vara, eller vad? Min sponatana tanke var att det är en miljöinställning av ngt slag, men det är ju en gissning.
Den startar hur snällt som helst igen.

:q Någon som kan upplysa en okunnig?
·
hmm, hade de vara eco flex ang miljö, så hade de räckt med att du trampat kopplingen i botten lagt i växel för att bilen ska starta automatiskt.
Om du måste vrida på nyckeln och starta om bilen från scratch så är de långt ifrån en miljöbil :p

starta bilen utan att ha anv den på ngr timmar
Ta tid exakt från och med när du ställer den på tomgång och släpper gas koppling osv, hamnar du på 3min 48 sek te.x ok, kör den ett tag 2 mil ca, o gör exakt lika ta tid, hamnar du på samma ja, då är det

1. Senare modiferiad miljö anpassning
2. Eller auto off på tomgång eftersom det är förbjudet att ha tomgång igång mer än nån min nästan överallt, att den e modiferad på så vis.. Jag vet en person som hade auto off på sin bil efter visst antal minuter, men den e den enda ja vet hitils under mina 28 år ^^

kolla om bilen stängs av när den har en viss värme eller nå oxå, fråga den som hade bilen förut, eller ring passat

Fler trådar i Hjälpforumet Bil