Swedish Pro Mod racer Håkan Nilsson and his team flew out to the USA in August on a hunt for a new race car to replace their rapid 'Vette which was wrecked in a crash at Piteå in July. The team took in a couple of races and visited one or two luminaries along the way; you can see an entertaining Photo Diary of the Nilsson Motorsports US Tour on their web site at
https://www.nilssonmotorsports.com.
Pro Mod börjar likna PS mer och mer (i USA).
Man använder ju bara i stort sett fyra olika karosser :(
Tja förmodligen så beror det väl på att det finns dessa karosser "färdiga" gjutna i kolfiber, + att det har varit vissa karosser som varit mer framgångsrika än andra.Antar att det inte är alla som vill eller har råd kanske att ta fram egna karosser tyvärr!!! Men det kommer förhoppningsvis att bli (och är) en fin blandning av karosser i vårat land nästa år!!!