Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Mc

Nypt kolv

Startad av Friggehermod · 2011-05-09 · 1 svar

FriggehermodTrådstart
Har en husqvarna frpn 1953 med 175 cc motor, var ute och åkte igår men
då den misstände och bakhjulet låstes för en sekund misstänkte jag att kolven nypt.
Skickar med en bild om någon vet att så är fallet. Inga repor i cylinder eller på kolven, enbart avsaknad av färg på kolven.
sebbe
Hej! Ganska svårt att diagnostisera problemet utan mer utförlig beskrivning då det finns ett antal olika problem som kan leda till detta. Rullar motorn på som vanligt nu? Går motorn runt i friläge? Om inte så gå i genom svänghjulet då det ofta kan hamna någon skruv eller liknande som gör att det fastnar. Om den bara låser sig med växel i så får du i värsta fall klyva motorn och kolla igenom den med en sprängskiss eller liknande för att se så att något inte hamnat fel.. Lycka till!

Fler trådar i Hjälpforumet Mc