Aha, okey jag väntar då då...
fan vet?
men install o hela köret gick hur bra som heslt??
/Pele
Ja, fan vet hur det funkar :e
Jag är mest glad ATT det funkar! ;-)
Quote:
On 2001-11-06 10:14, Skywalker wrote:
*Sneglar återigen på JoakimE som mest troligt ligger o sover ännu*
Grov överskattning, gick upp för hela 45 minuter sedan ;-)
Kör på en 2000 server
/Pele
Quote:
On 2001-11-06 10:55, Pele wrote:
Kör på en 2000 server
/Pele
Ok, har du ändrat:
define('USE_IIS_LOGIN_HACK', 0);
till
define('USE_IIS_LOGIN_HACK', 1);
i config.php?
_________________
"Om man kört
Nürburgring och påstår sig inte ha varit rädd, då är man antingen en lögnare eller så körde man helt enkelt inte fort nog"
- Jackie Stewart
[ Detta Inlägg ändrades av: JoakimE den 2001-11-06 11:05 ] Nej, jag har inte ändrat...
define('USE_IIS_LOGIN_HACK', 0);
till
define('USE_IIS_LOGIN_HACK', 1);
i config.php?
....Men ska det behövas??
Jag menar, är det för att Digikom kör 2000
eller för att jag sitter med 2000?
/Pele
_________________
Må man ha som man förtjänar/Alltså, fri ÖL till folket/Det är jag som kallas "Folk"
[ Detta Inlägg ändrades av: Pele den 2001-11-06 11:13 ]
Quote:
On 2001-11-06 11:10, Pele wrote:
Nej, jag har inte ändrat...
define('USE_IIS_LOGIN_HACK', 0);
till
define('USE_IIS_LOGIN_HACK', 1);
i config.php?
....Men ska det behövas??
Jag menar, är det för att Digikom kör 2000
eller för att jag sitter med 2000?
/Pele
_________________
Må man ha som man förtjänar/Alltså, fri ÖL till folket/Det är jag som kallas "Folk"
[ Detta Inlägg ändrades av: Pele den 2001-11-06 11:13 ]
Jag hade då en del strul innan allt funkade pga det...
Och det är för att webbservern är en IIS server...
btw, vart körs forumet?
Som på motorforum.nu direkt i webbroten eller i någon underkatalog?
_________________
"Om man kört
Nürburgring och påstår sig inte ha varit rädd, då är man antingen en lögnare eller så körde man helt enkelt inte fort nog"
- Jackie Stewart
[ Detta Inlägg ändrades av: JoakimE den 2001-11-06 11:16 ] Direkt i roten körs den......
Men varför kom jag så långt som till inloggningen för Admin vid install??
/Pele
Quote:
On 2001-11-06 11:24, Pele wrote:
Direkt i roten körs den......
Men varför kom jag så långt som till inloggningen för Admin vid install??
/Pele
Ok, kör du det i roten har jag för mig att man får gå in och ändra på en hel del saker :l
pröva lägg det i mappen /phpBB istället...
Ääsch, jag har den ju i phpBB-mappen.
fan, undrar om jag är trött eller om jag är
trött??
/Pele
Om du nu har det i /phpBB så har du säkert märkt att 2000 genast döper om mappen till /phpbb va? ;-)
Japp, det har jag gjort.....
.Och vad mera är at jag fått ännu ett
felmeddelande:
Warning: Failed opening 'fix.php' for
inclusion (include_path='') in
g:homeall4sale.nuhtmlphpBBauth.php on
line 30
...Jag skjuter mig snart!!
/Pele
pröva ändra följande i config.php
$url_phpbb = "/phpBB";
till
$url_phpbb = "/phpbb";