Motorforum.nu

ForumOff Topic

Om Forumet/ databasstorlek?

Startad av – · · 45 svar

Pele
Aha, okey jag väntar då då...

fan vet?
men install o hela köret gick hur bra som heslt??

/Pele
Krister Lindholm
Ja, fan vet hur det funkar :e

Jag är mest glad ATT det funkar! ;-)
Anonymous
Quote:
On 2001-11-06 10:14, Skywalker wrote:
*Sneglar återigen på JoakimE som mest troligt ligger o sover ännu*

Grov överskattning, gick upp för hela 45 minuter sedan ;-)
Anonymous
Quote:
On 2001-11-06 08:14, Pele wrote:
Jävlars!!!

Det gick att installera men!!!
Den vägrar att lämna HEADERN när
jag ska logga in som Admin??
Så här stod det:///The specified CGI application misbehaved by not returning a complete set of HTTP headers. The headers it did return are:///

Men inget mer??

Och lite senare det här: phpBB was unable to connect to the database.
Please check $dbhost, $dbuser, and $dbpasswd in config.php.

Och då ska ni veta att jag inte ändrat
något alls i config.php

kan det var nåt som Jocke é bra på??

/Pele

_________________
Må man ha som man förtjänar/Alltså, fri ÖL till folket/Det är jag som kallas "Folk"

[ Detta Inlägg ändrades av: Pele den 2001-11-06 08:17 ]

[ Detta Inlägg ändrades av: Pele den 2001-11-06 09:05 ]

Kör du på en NT server?
Pele
Kör på en 2000 server

/Pele
Anonymous
Quote:
On 2001-11-06 10:55, Pele wrote:
Kör på en 2000 server

/Pele

Ok, har du ändrat:
define('USE_IIS_LOGIN_HACK', 0);
till
define('USE_IIS_LOGIN_HACK', 1);
i config.php?

_________________
"Om man kört Nürburgring och påstår sig inte ha varit rädd, då är man antingen en lögnare eller så körde man helt enkelt inte fort nog"
- Jackie Stewart

[ Detta Inlägg ändrades av: JoakimE den 2001-11-06 11:05 ]
Pele
Nej, jag har inte ändrat...


define('USE_IIS_LOGIN_HACK', 0);
till
define('USE_IIS_LOGIN_HACK', 1);
i config.php?

....Men ska det behövas??
Jag menar, är det för att Digikom kör 2000
eller för att jag sitter med 2000?

/Pele



_________________
Må man ha som man förtjänar/Alltså, fri ÖL till folket/Det är jag som kallas "Folk"

[ Detta Inlägg ändrades av: Pele den 2001-11-06 11:13 ]
Anonymous
Quote:
On 2001-11-06 11:10, Pele wrote:
Nej, jag har inte ändrat...


define('USE_IIS_LOGIN_HACK', 0);
till
define('USE_IIS_LOGIN_HACK', 1);
i config.php?

....Men ska det behövas??
Jag menar, är det för att Digikom kör 2000
eller för att jag sitter med 2000?

/Pele



_________________
Må man ha som man förtjänar/Alltså, fri ÖL till folket/Det är jag som kallas "Folk"

[ Detta Inlägg ändrades av: Pele den 2001-11-06 11:13 ]

Jag hade då en del strul innan allt funkade pga det...
Och det är för att webbservern är en IIS server...

btw, vart körs forumet?
Som på motorforum.nu direkt i webbroten eller i någon underkatalog?

_________________
"Om man kört Nürburgring och påstår sig inte ha varit rädd, då är man antingen en lögnare eller så körde man helt enkelt inte fort nog"
- Jackie Stewart

[ Detta Inlägg ändrades av: JoakimE den 2001-11-06 11:16 ]
Pele
Direkt i roten körs den......

Men varför kom jag så långt som till inloggningen för Admin vid install??

/Pele
Anonymous
Quote:
On 2001-11-06 11:24, Pele wrote:
Direkt i roten körs den......

Men varför kom jag så långt som till inloggningen för Admin vid install??

/Pele

Ok, kör du det i roten har jag för mig att man får gå in och ändra på en hel del saker :l
pröva lägg det i mappen /phpBB istället...
Pele
Ääsch, jag har den ju i phpBB-mappen.

fan, undrar om jag är trött eller om jag är
trött??

/Pele
Anonymous
Quote:
On 2001-11-06 11:30, Pele wrote:
Ääsch, jag har den ju i phpBB-mappen.

fan, undrar om jag är trött eller om jag är
trött??

/Pele

:OO
Anonymous
Om du nu har det i /phpBB så har du säkert märkt att 2000 genast döper om mappen till /phpbb va? ;-)
Pele
Japp, det har jag gjort.....

.Och vad mera är at jag fått ännu ett
felmeddelande:
Warning: Failed opening 'fix.php' for
inclusion (include_path='') in
g:homeall4sale.nuhtmlphpBBauth.php on
line 30
...Jag skjuter mig snart!!

/Pele

Anonymous
pröva ändra följande i config.php

$url_phpbb = "/phpBB";
till
$url_phpbb = "/phpbb";