Motorforum.nu

ForumOff Topic

Om Forumet/ databasstorlek?

Startad av – · · 45 svar

Pele
Ingen förändring...Samma förbaskade fel-
meddelande hela tiden, hur fan kunde
Digikom ta emot basen men sen kan man inte
connecta den??
har skrivit o frågat men nada svar.....
..börjar bli måttligt irriterad må jag säga.

/Pele
Anonymous
Kollat så att du har ställt in rätt användarnamn, lösenord samt rätt adress till MySQL servern?
Pele
Jag har kollat 4-dubbelt....
...och har använt mig av uppgifterna
jag fick av dom......det ska ju bara
fungera tycker jag.
Skrev ut och stirrade mig närapå blind
på dom.

/Pele
Anonymous
Har du kollat med bägge adresserna till mysqlservern på Digikom?

Vi fick iaf två st adresser, en som man kom åt innifrån deras nätverk samt en som gjorde att man kunde ansluta hemmifrån via program såsom MySQL Front
Pele
Ja, men då svarar den bara att den adressen
är "Unknown"

Det är något i dbHost, dbUser eller
dbPassword som spökar, för andrar jag lite
så får jag "Access Denied", läggar
jag tillbaka så hänvisas bara till lösen/host/användare.

Mysko är bara förnamnet o inte har dom
svarat från Digikom heller.

/Pele
Anonymous
:l
Har tyvärr ingen aning om vad som kan strula :l
·
Används DSN-namn vid koppling mot databasen? Jag har haft enorma problem med detta hos Digikom och svaret från dom har varit -använd DSN-lös koppling i stället, det är stabilare. Det går väl inte i ditt fall, ville bara säga att jag också haft strul med databaskopplingar hos Digikom.
Krister Lindholm
Ring: 033-228000 & fråga efter Larsson :-)
Han är den som har full koll på det mesta där nere...

Nånstans i min ryggrad ringer det en klocka om att det kan vara nån konfigurerings-grunka som dom missat eller som klickat på webhotellet... Fast jag är inte säker!

Ring, det skadar aldrig!
·
Jag har Eurofix som leverantör av webbutrymme och dom är jag helnöjda med.
Krister Lindholm
Quote:
On 2001-11-06 15:38, hp wrote:
Jag har Eurofix som leverantör av webbutrymme och dom är jag helnöjda med.

Det undrar jag inte alls på ;-)
Pele
Tja, jag får väl ringa imorgon då??
Jag har väntat under dagen på ett
svar från dom men så fan heller.

Ja Skywalker, jag har varit med om liknande
saker gällande Digikom och det har ju hänt
några gånger att "glömt" en liten knapp!!

Och på allt elände slog den fruktade
TELIA-Ormen till.....och bröt all
förbindelse i ca 4 timmar!!

Tror ni jag haft roligt idag? :-/

/Pele

_________________
Må man ha som man förtjänar/Alltså, fri ÖL till folket/Det är jag som kallas "Folk"

[ Detta Inlägg ändrades av: Pele den 2001-11-06 18:27 ]
Krister Lindholm
Quote:
Ja Skywalker, jag har varit med om liknande
saker gällande Digikom och det har ju hänt
några gånger att "glömt" en liten knapp!!

Och på allt elände slog den fruktade
TELIA-Ormen till.....och bröt all
förbindelse i ca 4 timmar!!

TELIA-Ormen är inte en snäll rackare ;-)
Hoppas det löser sig för dig nu!
Pele
Löser sig??

Möjligen kanske att det gör det sen jag
fick lov att skälla lite....Då med ens
fick jag ett svar av Larsson efter bara
2 minuter??
Men dom tittar på felet.......
(jag såg hellre att dom gjorde nåt åt det)

/Pele
Pele
Nu har jag fått det svaret att felet
ligger hos mig och då har jag bara en
utväg...(jag lovar, sista frågan)

Jocke! Om jag mailar min config.php till
dig o du tittar o jämför med er, o du då
ser något fel som är trasigt, skulle du kunna
tala om det då??
Hela tiden kommer det här upp:

An Error Occured
phpBB was unable to connect to the database.
Please check $dbhost, $dbuser, and $dbpasswd in config.php.

Kan du inte så är det inte mycket att göra,
och jag sa ju att det här är sista gången.

/Pele
Anonymous
Quote:
On 2001-11-09 20:05, Pele wrote:
Nu har jag fått det svaret att felet
ligger hos mig och då har jag bara en
utväg...(jag lovar, sista frågan)

Jocke! Om jag mailar min config.php till
dig o du tittar o jämför med er, o du då
ser något fel som är trasigt, skulle du kunna
tala om det då??
Hela tiden kommer det här upp:

An Error Occured
phpBB was unable to connect to the database.
Please check $dbhost, $dbuser, and $dbpasswd in config.php.

Kan du inte så är det inte mycket att göra,
och jag sa ju att det här är sista gången.

/Pele

Sure, skicka på du bara, mailadressen står i min profil...