Eeh! Jo, jag undrar......Ligger ni på
Digikom? Om ni gör...Hur stor databas
tog ni för att köra Forumet.....?
Fungerar det bra med MySQL?
Lite OT men den som inte frågar får
heller inga svar....Ligger själv på
Digikom och ska ha en Databas, men vet
inte hur stor??
jaja, vet o vet......men svarar ni
så vet jag...Kanske?
Mvh/Pele
_________________
Må man ha som man förtjänar/Alltså, fri ÖL till folket/Det är jag som kallas "Folk"
[ Detta Inlägg ändrades av: Pele den 2001-11-04 14:56 ]
Ingen koll på vilket webbhotell som används, men vi tog 10MB för databasen, iaf i början, om den skulle bli större så får vi öka på den...
Och MySQL funkar utmärkt ;-)
Hehe, ingen koll??
Och admin?
Nåja, den var liten så då behöver
jag kanske inte ta i så förbaskat.
Tack för svaret/Pele
Quote:
On 2001-11-04 18:27, Pele wrote:
Hehe, ingen koll??
Och admin?
Nåja, den var liten så då behöver
jag kanske inte ta i så förbaskat.
Tack för svaret/Pele
Jorå, har koll, då o då ;-)
Men det är inte jag som har hand om kontakten med webbhotellet, det är Skywalker som sköter den biten ;-)
Det är Digikom & 10MB för databasen! :-)
JoakimE har koll på scripteländet endast, det är jag glade för! ;-)
Scriptelände??
Tja, den verkar ju tom vara lättare än ASP??
Men, jag får väl "skämmas" när jag ska
försöka göra nåt av det.
/Pele
Vad är lättare? Databasen eller scriptet?
Jag föredrar ASP.. Fattar inte ett smack av PHP ;-)
Quote:
On 2001-11-05 10:00, Skywalker wrote:
Vad är lättare? Databasen eller scriptet?
Nja, jag menade scriptet fast iofs får
jag mig nog en duvning när jag ska lösa
allting.......för jag har bara hållit på
med ASP o VB-script tidigare, men det är
relativt likartat
/pele
Quote:
On 2001-11-05 13:34, Pele wrote:
Nja, jag menade scriptet fast iofs får
jag mig nog en duvning när jag ska lösa
allting.......för jag har bara hållit på
med ASP o VB-script tidigare, men det är
relativt likartat
/pele
PHP och ASP är iaf relativt likartat, och det borde inte vara några större problem att gå från ASP till PHP eller tvärtom ;-)
Jävlars!!!
Det gick att installera men!!!
Den vägrar att lämna HEADERN när
jag ska logga in som Admin??
Så här stod det:///The specified CGI application misbehaved by not returning a complete set of HTTP headers. The headers it did return are:///
Men inget mer??
Och lite senare det här: phpBB was unable to connect to the database.
Please check $dbhost, $dbuser, and $dbpasswd in config.php.
Och då ska ni veta att jag inte ändrat
något alls i config.php
kan det var nåt som Jocke é bra på??
/Pele
_________________
Må man ha som man förtjänar/Alltså, fri ÖL till folket/Det är jag som kallas "Folk"
[ Detta Inlägg ändrades av: Pele den 2001-11-06 08:17 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: Pele den 2001-11-06 09:05 ]
Stiger åt sidan??
har du en förklaring så fram mé den.....
Mvh/Pele
Jag har naturligtvis ingen förklaring då jag "stiger åt sidan" till förmån för de som vet bättre :-)
Anledningen till att jag svarar är att inte låta nån tro att jag inte bryr mig i att svara då jag kanske förväntas ha full koll på hur allt rörande forumet funkar, vilket jag absolut inte har! :e
*Sneglar återigen på JoakimE som mest troligt ligger o sover ännu*