Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Mc

Problem med moped

Startad av imported_eMil · 2009-11-15 · 4 svar

imported_eMilTrådstart
Jag hade tänkt laga min mammas moped som är en kines byggd 4-taktare, Boutian eller va dem nu heter. Hon sa att den gick hur fint som helst på vägen dit hon skulle handla, men när hon skulle hem så ville den inte starta och va helt död. Det va ingen glista på stiftet så ja köpte ett nytt men de va ingen gnista på de häller. Vad är de som är fel:confused:
MoPar 66
Kolla upp kontakten till sidostödet kan vara ett tips
sitter en brytare där som fimpar tändningen när stödet är nere
slirfeldt
Jo detta brukar vara ett rätt säkert kort till felsymtom och likadan konstruktion på några av dom egna hojarna, som sedemera kopplades bort,,, men vidare i felsökningen brukar vara tändboxen (CDI) som brukar kunna krångla.
MoPar 66
ja byte av cdi boxen kan oxå vara ett alternativ kostar runt 140 kr så det är ingen stor utgift precis

https://webshop.cas-produkter.se/sv/category/175/elsystem
nytro174
@MoPar 66 50067 wrote:
ja byte av cdi boxen kan oxå vara ett alternativ kostar runt 140 kr så det är ingen stor utgift precis

https://webshop.cas-produkter.se/sv/category/175/elsystem


ok. De ska ja kolla upp. Tack så mycke:e

Fler trådar i Hjälpforumet Mc