Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Spökiga vindrutetorkare

Startad av Hans-Orjan · 2010-10-19 · 3 svar

Hans-OrjanTrådstart
VW Passat 1.8 Kombil -98

När jag slår på tändningen börjar torkarna gå, oavsett läge på reglagespaken. Efter en stund, högst olika länge
från gång till annan, stannar torkarna, och då i vilket läge som helst på rutan.

Någon som råkat ut för detta?

.
Nitrogen
Låter som om det är "återgångsdelen" som ballat ur. Den del av torkarmotorn som ska se till att den går tillbaks när man stänger av. Tror du får byta hela motorn, då det är hopbyggt.
slirfeldt
Jo låter klart som nämt,, torkarmotorns interna till och frånslags mekanik inte fungerar som den skall, där om man vill småmeka lite pröva att demontera densamma som dock brukar var ihop nittad, men i regel är det utbyte till bättre begagnad som gäller.

Torkarmotorn som sådan ser iaf ut som så: https://system.recopart.se/bilder/delart/G/590386_1_G.jpg
ingo-v40
Tack. mina vänner.
En torkarmotor kostar runt 500-600 kr på skroten.
Låter som överkomligt; det är 'ganska' irriterande att köra med torkare som lever sitt eget (spök)liv. X(

Fler trådar i Hjälpforumet Bil