Motorforum.nu

ForumMotorsport & Racing

STCC 2002

Startad av JoakimE · · 2 svar

JoakimETrådstart
https://www.stcc.se/ht-php/nytt.php3?id=1789

Inget Mo i Rana, inget Jyllandsringen, dubbla race på Mantorp, Knutstorp Karlskoga och Falkenberg, samt följande:
Quote:
- Det blir också nyheter när det gäller innehållet i STCC, säger Lennart Nodby. Vi har bl a beslutat införa obligatoriskt depåstopp med däckbyte – ett moment som både ställer teamens skicklighet på ytterligare prov och tillför tävlingen ett extra spänningsmoment.

Liiiiiite tveksam till det där med depåstopp, av det jag sett så är inte depåerna direkt stora på de svenska banorna :l

M@rtin
Nja är oxå tveksam. men depåstoppen tror jag på. Mo i RAna är en underbar bana och det är ju lite synd att den inte används :(
Anonymous
Depåstoppen kommer ju bara bli av för att de fyrhjulsdrivna bilarna inte ska få så stort övertag i slutet av racet :l

Fler trådar i Motorsport & Racing