Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Stereon död efter batterihaveri

Startad av Hans-Orjan · 2010-07-05 · 4 svar

Hans-OrjanTrådstart
Volvo V40 -00

Batteriet i vår V40 laddade ur så fullständigt at inte ens klockan gick. I samband med detta blev jag varse att stereon är kod-skyddad...

Någon som har nå'n kreativ idé om hur jag ska kunna få fram en upplåsningskod till stereon som originalmonterades för ca 10 år sedan?
boheme
Av din fråga att döma har du inte längre tillgång till koden eller du kanske köpte bilen begagnad. Det enda råd jag kan ge är att kontakta Volvo och höra om dom kan hjälpa dig att nollställa och skapa en ny kod, det går säkert med rätt grejor.

Mvh Janne
wicke
Som janne46 skriver så är det ända rätta att åka in till volvo handlaren då du måste styrka med legitimation för att bevisa att du äger bilen o även uppge serie nr på stereon. Brukar för det mesta få det gratis men kan ju variera från handlare till handlare. Lycka Till!
ingo-v40
Jovisst är det så; hustrun medförde sin beg V40 i gara... förlået boet när vi träffades. Det får bli en tripp till Volvo-handlaren då..

Tack för svaren, vänner därute. Ha en skön sommar!
boheme
Tack detsamma.:)

Kör försiktigt.:):)

Mvh Janne

Fler trådar i Hjälpforumet Bil