Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Mc

Ta lätt mc kort?

Startad av netcurse · 2003-01-02 · 2 svar

netcurseTrådstart
Tänkte kanske ta lätt mc kort...
Nån som vet hur svårt det är ? Många uppkörningar?
Samt hur mkt det kostar på ett ungefär?
·
Vad det kostar beror på hur duktig du är att köra och hur mycket du har övningskört innan du går på trafikskolan.

Priser kan du bla se här: https://www.affas.nu klicka på "priser".
Speciellt svårt är det inte om man är "normalbegåvad".
robinrenman
Du gör precis som när du tar tungt mc förutom att du kör på en lätt mc. Dvs teorin, bromsning från 50 70 och 90. Garagevändning samt serpentinbana på tid+ uppkörning.....

Fler trådar i Hjälpforumet Mc