__thompa_Trådstart2009-11-18Hej jag har tappat min nyckel till min peugeot vivacity och rattlåset är i så jag undrar hur jag kan få upp det utan nycket har försökt att sparka sönder rattlåset men det gick inte så bra.:(
Vet ej exakt hur dess konstruktion är, men vanligen brukar sparkar och mer "yttre" våld göra mer skada än nytta,,, men har själv positivt på andra modeller försiktigt borrat ur desamma och ofta finns det ersättnings låscylindrar, eller om man helt skippar detta och låser med bygellås i stället.
@Peter H 50253 wrote:Vet ej exakt hur dess konstruktion är, men vanligen brukar sparkar och mer "yttre" våld göra mer skada än nytta,,, men har själv positivt på andra modeller försiktigt borrat ur desamma och ofta finns det ersättnings låscylindrar, eller om man helt skippar detta och låser med bygellås i stället.
okej tack för din hjälp!:)
@Peter H 50253 wrote:Vet ej exakt hur dess konstruktion är, men vanligen brukar sparkar och mer "yttre" våld göra mer skada än nytta,,, men har själv positivt på andra modeller försiktigt borrat ur desamma och ofta finns det ersättnings låscylindrar, eller om man helt skippar detta och låser med bygellås i stället.
Min pappa har hittat nycklen så behöver ingen mer hjälp :D
Alltid kul med enkla lösningar,, :-)
Hej har precis blåst rent förgasaren på min vivacity och sen när jag satt på den på moppen och hällde i lite bensin i tanken så rann all bensin ut från förgasaren och moppen startades inte? vad är felet?:confused:
Har förgasaren varit nedplockad? Verkar som den flödar över om det kommer soppa ur dränieringsslangen från förgasaren och i så fall kärvar flottörnålen i den som då fastnat i öppet läge.
Om så är fallet så pröva med att knacka lite försiktigt på flottörhuet, det längst ner på förgasaren, brukar själv få tillämpa den metoden på vårkanten då egna hojen skall startas för första gången,,, :-)