Skulle mycket väl kunna vara denna tomgångsmotor eller tomgångsventil som denna även brukar gå under namn och finns mer att läsa om dess funktion osv här: https://home.swipnet.se/g_gson/page17.htm
Bil: Audi 80 2.0 E -82
Problem: Ryckig tomgång
Hej igen, mina vänner därute. Häromdagen var jag på skroten med en gammal häck, och passade på att fråga om Skrotar'n
kunde tipsa om vad som kan vara felet med min Audi 80. Den går ostadigt på tomgång, liksom WroOOM wroOOM wroOOM
om ni förstår :l Lite som en gammal lastbil. Det får såklart tillföljd att den är ryckig och lynning vid krypkörning - något som
dottern svär över när vi övningsskör.
Skrotar'n sa då "det är nog tomgångsmotorn, då brukar det bli sådär". Jahapp. Men.. vafanken menar han egentligen??
Hans telefon ringer oavbrutet, så jag kunde inte uppehålla honom längre. Därför sätter jag mitt hopp till er, mina vänner därute.
Alla tips på
A: vad är det för fel på motorn?
B: Vad är "tomgångsmotor"
mottages tacksamt.
.
Problem: Ryckig tomgång
Hej igen, mina vänner därute. Häromdagen var jag på skroten med en gammal häck, och passade på att fråga om Skrotar'n
kunde tipsa om vad som kan vara felet med min Audi 80. Den går ostadigt på tomgång, liksom WroOOM wroOOM wroOOM
om ni förstår :l Lite som en gammal lastbil. Det får såklart tillföljd att den är ryckig och lynning vid krypkörning - något som
dottern svär över när vi övningsskör.
Skrotar'n sa då "det är nog tomgångsmotorn, då brukar det bli sådär". Jahapp. Men.. vafanken menar han egentligen??
Hans telefon ringer oavbrutet, så jag kunde inte uppehålla honom längre. Därför sätter jag mitt hopp till er, mina vänner därute.
Alla tips på
A: vad är det för fel på motorn?
B: Vad är "tomgångsmotor"
mottages tacksamt.
.
