Motorforum.nu

ForumMotorsport & Racing

Ulf!

Startad av Krister Lindholm · · 5 svar

Krister LindholmTrådstart
Har du ägt byggt en Chevelle -65 som numera går i Strömstad/VCET?

Bilen hade ett par patetiska år i SSM.
Numera med 427 (i väntan på 600+ Kubiktum).

Berätta om kombinationer/tider osv...
ulf
Nej du jag har aldrig ägt en "raggarbil" och vet inte heller om jag någonsin kommer att göra det.Känns då väldigt avlägset just nu.Hur går det med din bil då?? Uppdateringar???
Krister Lindholm
Åjo, nog vill du ha en jänkare Ulf... Det vet jag! :e
G-town
Menar du att det finns fler Ulf i Falun ?
Jag menar bestämt att det var Ulf han sa..

Hmm, kan det vara din andra teamkompis??

Bilen gick med dubbla blowers (som aldrig funkade) hos förra ägaren.

JAg kanske är helt ute och cyklar, men jag är helt säker på att han sa att bilen byggts av en av Veidec killarna, namnet Ulf kanske är ett hjärnspöke skapat av min förvirrade hjärna?
Möjligtvis sa han Ulf i Gävle och då skapades hela Veidec kopplingen i min hjärna.
Jag är helt hopplös med namn och ansikten...

Någon som känner igen bilen i fråga? Numera grön.
Förut var den väl röd (till viss del) med ett kort sponsornamn (som jag naturligtvis inte kommer ihåg) på sidan.
G-town
För att svara på din fråga angående min bil:
Jag köpte en 2-bultad motor (billigt) med bättre inmat än i min (bl.a. alustakar) med förhoppningen att flytta över de grejorna i min gamla maskin. Men det visade sig att mitt betongade block behövde borras, så då blev det ändrade planer igen...

Nu blir det strokning (4.25x4.31), högre komp och kammen som satt i nymotorn visade sig vara en jättelustgaskam (114 grader lobe sep. och .809 lyft osv.).
Så nu bygger jag en 496 och en 433 som reserv/gatmaskin.
Jag hade också ett fel på PG:N som gjorde att ettan gick i över 7200rpm, vilket saktade ner bilen på slutet.

Så det skall bli spännande att se vad slutresultatet blir.

Jag vägrar att åka på tävling innan vi har bromsat motorn (det är som att kasta pengarna i sjön annars).
Bilen kommer viktas till 1250Kg för Pro Street.
ulf
Nej det är då inte jag, och den andra Ulfen i teamet har inte haft någon Chevelle utan han hade ju Bjursås-Camaron.Det verkar vara någon sorts förviring som gäller här men det är okej....Varför skall det alltid stöta till komplikationer när man skruvar och grejar med bilar / mc oftast även såna som gärna märks i plånboken....Lycka till!!!

Fler trådar i Motorsport & Racing