Ulf!

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #23944
    ulf
    Deltagare

    Nej du jag har aldrig ägt en ”raggarbil” och vet inte heller om jag någonsin kommer att göra det.Känns då väldigt avlägset just nu.Hur går det med din bil då?? Uppdateringar???

    #23946
    Krister Lindholm
    Keymaster

    Åjo, nog vill du ha en jänkare Ulf… Det vet jag! :e

    #23948
    G-town
    Deltagare

    Menar du att det finns fler Ulf i Falun ?
    Jag menar bestämt att det var Ulf han sa..

    Hmm, kan det vara din andra teamkompis??

    Bilen gick med dubbla blowers (som aldrig funkade) hos förra ägaren.

    JAg kanske är helt ute och cyklar, men jag är helt säker på att han sa att bilen byggts av en av Veidec killarna, namnet Ulf kanske är ett hjärnspöke skapat av min förvirrade hjärna?
    Möjligtvis sa han Ulf i Gävle och då skapades hela Veidec kopplingen i min hjärna.
    Jag är helt hopplös med namn och ansikten…

    Någon som känner igen bilen i fråga? Numera grön.
    Förut var den väl röd (till viss del) med ett kort sponsornamn (som jag naturligtvis inte kommer ihåg) på sidan.

    #23949
    G-town
    Deltagare

    För att svara på din fråga angående min bil:
    Jag köpte en 2-bultad motor (billigt) med bättre inmat än i min (bl.a. alustakar) med förhoppningen att flytta över de grejorna i min gamla maskin. Men det visade sig att mitt betongade block behövde borras, så då blev det ändrade planer igen…

    Nu blir det strokning (4.25×4.31), högre komp och kammen som satt i nymotorn visade sig vara en jättelustgaskam (114 grader lobe sep. och .809 lyft osv.).
    Så nu bygger jag en 496 och en 433 som reserv/gatmaskin.
    Jag hade också ett fel på PG:N som gjorde att ettan gick i över 7200rpm, vilket saktade ner bilen på slutet.

    Så det skall bli spännande att se vad slutresultatet blir.

    Jag vägrar att åka på tävling innan vi har bromsat motorn (det är som att kasta pengarna i sjön annars).
    Bilen kommer viktas till 1250Kg för Pro Street.

    #23950
    ulf
    Deltagare

    Nej det är då inte jag, och den andra Ulfen i teamet har inte haft någon Chevelle utan han hade ju Bjursås-Camaron.Det verkar vara någon sorts förviring som gäller här men det är okej….Varför skall det alltid stöta till komplikationer när man skruvar och grejar med bilar / mc oftast även såna som gärna märks i plånboken….Lycka till!!!

    #2799
    Krister Lindholm
    Keymaster

    Har du ägt byggt en Chevelle -65 som numera går i Strömstad/VCET?

    Bilen hade ett par patetiska år i SSM.
    Numera med 427 (i väntan på 600+ Kubiktum).

    Berätta om kombinationer/tider osv…

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. mer information

Dina cookie-inställningar för denna webbplats är satt till ”tillåt cookies” för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för cookies eller om du klickar ”Godkänn” nedan så samtycker du till detta.

Stäng