Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Var går slangen?

Startad av Hans-Orjan · 2010-02-16 · 4 svar

Hans-OrjanTrådstart
Bil: Volvo V40 -01

På vår V40 har det suttit en så'n där veckad slang ni vet i en stos bakom motorn, dvs mellan motor och kupévägg.
När jag äntligen kom mig för att skaffa en ny (hum, vad dyra de är!) hade jag glömt var den andra änden ska sitta.

Jag tror att det har men förvärmning av insugsluften att göra, men det kanske är åt pipsvängen fel...?

Alltså, mina vänner.... HJÄLP! :q
.
lenaola
ta ett foto så kanske nån fattar va de e du snackar om
slirfeldt
Jo en bild underlättar ju alltid,,, :-)
ingo-v40
Lyfter upp frågan gm att bifoga en bild :-)

Det är alltså stosen i ramen jag refererar till
irma_stos.jpg

På den ska det sitta en veckad alu.slang, men var ska den andra änden sitta?
anden__z
Visst är det slangen för förvärmning! Kolla om det finns någon anslutning i området runt luftburken.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil