Motorforum.nu

ForumMotorsport & Racing

Viva City Hjälp mig !!

Startad av Vivabagge · 2008-12-14 · 1 svar

VivabaggeTrådstart
Shu, Jag har en viva city som inte få Gnista har bytt cdi box o Tändspole. Kan det vara Startplatan ?
rollet
Ja, eller kanske ännu mera troligt kabeln från tändplattan.
Man får lossa svänghjulet, ta bort tändplattan.
Sedan använder man en multimeter, ställ in på Ohm.
Mät mellan röd/svart och grön kabel. Är värdet "infinity"
så är det kabel brott.

Det kan även vara så att man ska mäta mellan röd/svart samt jord kabel på tändplattan. Är värdet oändligt finns inget kabelmotstånd.

Fler trådar i Motorsport & Racing