Ja, eller kanske ännu mera troligt kabeln från tändplattan.
Man får lossa svänghjulet, ta bort tändplattan.
Sedan använder man en multimeter, ställ in på Ohm.
Mät mellan röd/svart och grön kabel. Är värdet "infinity"
så är det kabel brott.
Det kan även vara så att man ska mäta mellan röd/svart samt jord kabel på tändplattan. Är värdet oändligt finns inget kabelmotstånd.
Man får lossa svänghjulet, ta bort tändplattan.
Sedan använder man en multimeter, ställ in på Ohm.
Mät mellan röd/svart och grön kabel. Är värdet "infinity"
så är det kabel brott.
Det kan även vara så att man ska mäta mellan röd/svart samt jord kabel på tändplattan. Är värdet oändligt finns inget kabelmotstånd.