Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Volvo 740 - går jämt men varvar inget

Startad av Hans-Orjan · 2009-01-11 · 5 svar

Hans-OrjanTrådstart
Gamla Morsan bråkar med mig, eller rättare sagt med tjejerna som är användarna.

bil_th_morsan.jpg

Volvo 740 GL -86, förgasarmotor
Startar lätt, går jämt och fint på tomgång men är omöjlig att få att varva över 3000 rpm.
Tändning ok.
Luftfilter ok.
Stift ok.
Rotor ok.
Fördelarlock ok.

Tips??? :q

.
anden__z
Förgasarmembranet!! Kolla så att det inte är trasigt.
Ryderman
ja är säkert det,brorsan köpte en som gick lika dålig o det var membranet.
slirfeldt
Jo det är lite av en klassiker att dessa förgasarmembran säger upp sig och även lätt att byta, var snudd på rutin att byta dessa under volvomektiden. :-)
ingo-v40
:eek: Hehe.. hosthost... :x * skrattar generat...

Klart som fanken att det var membranet.. Förbannar mig själv för att jag inte tänkte på det själv... Av med locket, kika ner... en rejäl spricka i kanten..

44 spänn hos Mekonomen, kunde varit värre...

TACK för att ni påpekade det uppenbara som jag inte fattade själv! :upp
Ni är alla mina bästa kompisar!

.
slirfeldt
De vet du,, och vad har man inte sådana till att just hjälpa till,,, ;-)

Fler trådar i Hjälpforumet Bil