Nnille_85Trådstart2009-05-11hej har en vw vento -93 1,8 cl moter kåd ABS
har köpt en begangnad fördelare trodde det var inpulsgivaren för jag får ingen gnista på motern
sen testade jag köpa ny fördelar lock och roter ingen gnist kommer ström till fördelaren och där kommer ström in i tenmodulen+spolen och så kommer där ström ut ur spolen
sat en tenkabel med tenstift på spolen och sen på jord och fick ingen gnist där iheller har haft en helt ny ten modul+spole och ingen gnist
vad skal jag göra behöver bilen har inte haft den igång på 4 vecker och gider inte setta den på verksta för jag bor liksom i norge nu och dett är dyrt 1500 kr för att fel söka felet och så kåstar det väll 1500 kr delen som är i sönder och så kanske 2000 kr för att dom skal laga den och 2000 för att dom skal frakta bilen till deras verksta snälla kan någon hjälpa mig med detta problemet.....
snart bler där bara små bitar utav bilen tapar tålamodet tack så hjärtligt mycket på förhand mvh nicklas
Bra att först konstatera om hallgivaren ger signaler som den ska och kollas där med dess kontaktstycke som sitter med tre kablar, där dom två yttre är plus och minus (brukar vara uppmärkt) och den i mitten är signalkabeln som man kan kontrollera med vanlig voltmätare att funktionen hos hallgivaren är bra som skall pulsera vid rotation av motorn med tändning påslagen.
Testa av detta först så går vi vidare sedan,,,.