Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Mc

yamaha dt50r -04 lägger av efter ca 1,5-2mil

Startad av xhunter · 2010-06-05 · 4 svar

xhunterTrådstart
hej jag behöver hjälp med 2 saker

1.som rubriken lyder så lägger moppen av efter ca 1,5-2mil den börjar hacka,tillslut stänger motorn av sig och då måste jag vänta i några minuter sen kan jag köra en bit till och sen stanna den och så fortsätter det så.
jag har kollat kylarn och den är full. hjälp vad är det för fel?

2. hastighetsmätarn funkar inte var sitter sensorn och kabeln?
joose
Kan va tändspolen
mr.foo
@Åsa-Nisse 58712 wrote:
Kan va tändspolen

nej det är en -04 dem har inte tändspole, dem har cdi box men det kanske kan vara den? hur kollar jag upp de?
slirfeldt
Jo precis som dom flesta av dessa mer modernare tvåhjulingar har just dessa CDI boxar och med dom symtomen tyder klart till att denna är defekt och heller inte helt ovanigt, inte heller hundra på hur/om man kan kontrollmäta dess funktion mer än att kontrollera att gnista vid tändstift finns till att CDI boxen har inspänning.
MoPar 66
kolla soppaslangen så inget ligger o klämmer
igensatt bensinfilter eller vaccum i tanken

Fler trådar i Hjälpforumet Mc